Nasza placówka jako jedna z pierwszych i nielicznych w Polsce uzyskała zatwierdzenie programów nauczania przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej.
Musisz zainstalować Adobe Flash Player aby wyświetlić poprawnie zawartość.

Ostatnia aktualizacja 26 maja 2015 r.

Kwalifikacyjny Kurs Zawodowy w zakresie zawodu Technik Rachunkowości

A.65. Rozliczanie wynagrodzeń i danin publicznych

pasek4.jpg

Główne cele i środki dydaktyczne w kształceniu

Prowadzenie i rozliczanie wynagrodzeń, podatków i ZUS w oparciu o pakiet oprogramowania InSert oraz Płatnik.

Kwalifikacja obejmuje następujące efekty kształceni

1. Rozliczanie wynagrodzeń

Uczeń:

1) sporządza dokumentację pracowniczą;

2) rozróżnia i sporządza umowy cywilnoprawne;

3) oblicza wynagrodzenia pracowników według różnych systemów wynagradzania;

4) rozróżnia elementy składowe listy płac;

5) sporządza listę płac;

6) rozlicza wynagrodzenia z tytułu umów cywilnoprawnych;

7) stosuje przepisy prawa dotyczące ubezpieczeń społecznych;

8) oblicza składki na ubezpieczenia społeczne;

9) ustala uprawnienia do zasiłku chorobowego i oblicza jego wysokość;

10) oblicza wysokość świadczeń wypłacanych przez płatnika w imieniu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;

11) stosuje przepisy prawa dotyczące ubezpieczenia zdrowotnego;

12) oblicza składki na ubezpieczenie zdrowotne;

13) oblicza wysokość odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych;

14) stosuje oprogramowanie kadrowo-płacowe.

2. Rozliczanie podatków i innych danin publicznych

Uczeń:

1) posługuje się terminologią z zakresu finansów publicznych;

2) stosuje przepisy prawa podatkowego;

3) klasyfikuje podatki;

4) rozpoznaje elementy konstrukcji podatków i opłat;

5) rozlicza podatek VAT;

6) rozlicza podatek akcyzowy;

7) rozlicza podatki dochodowe z uwzględnieniem umów (konwencji) o unikaniu podwójnego opodatkowania;

8) przestrzega zasad określania i rozliczania innych danin publicznych;

9) prowadzi ewidencje podatkowe;

10) sporządza deklaracje podatkowe;

11) przestrzega zasad przechowywania dokumentacji podatkowej;

12) stosuje oprogramowanie do sporządzania rozliczeń podatkowych.

3. Sporządzanie dokumentów dotyczących rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych

Uczeń:

1) sporządza dokumenty rejestracji płatnika składek i osób ubezpieczonych;

2) rozróżnia składki na ubezpieczenia społeczne;

3) sporządza dokumenty rozliczeniowe;

4) sporządza dokumentację będącą podstawą do wypłaty zasiłków przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych;

5) ustala składki na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych;

6) posługuje się programem do sporządzania dokumentów rozliczeniowych z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.